Co to strona landingowa?

Co to strona landingowa?

Czym jest landing page?

Landing page, inaczej strona landingowa jest stroną docelową, czyli miejscem, do którego będziemy kierowanć ruch na przykład z reklam na Facebooku. Strony Landingowe są potrzebne zazwyczaj dla osób, które sprzedają jeden dany produkt, na przykład e-booka.

8 sekund jest najważniejsze

Według badań przeprowadzonych przez oddział Microsoftu, współczesny człowiek skupia swoją uwagę na przekaz marketingowy tylko na 8 sekund. Dlatego strona landingowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby zachęcić użytkownika do dalszego oglądania.

Strona landingowa, to nie strona firmowa

Musimy pamiętać o tym, że strona typu landing page nie może być stroną firmową. Landing tworzymy w określonym celu, np. kontakt mailowy albo telefoniczny. Tworząc stronę firmową musimy dać najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, aby potencjalnych klient wiedział, czym zajmuje się dana działalność. Na stronie firmowej umieszczać musimy, także realizacje, kontakt i inne ważne informacje.

Kiedy tworzyć strony landingowe

Jeśli jesteśmy w stanie określić dokładny cel do osiągnięcia w trakcie trwania kampanii reklamowej, landing page jest do tego idealnym rozwiązaniem.

Do najczęstszych zastosowań landing page w zakresie generowania wejść, należy wymienić, działania związane z:

  • e-bookami, poradnikami lub plikami do pobrania przez użytkownika,
  • zapisami na różne szkolenia, imprezy, webinary czy konferencje,
  • zapisami do subskrypcji, newsletterów itd.,
  • zakupami danego produktu w przecenie, gdzie możemy od razu dokonać zakupu,
  • wypełnieniami różnych formularzy czy ankiet.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny oraz projektu strony dla Twojej firmy i odezwij się do nas!

Spis treści