Czym jest landing page?
Landing page, inaczej strona landingowa jest stroną docelową, czyli miejscem, do którego będziemy kierowanć ruch na przykład z reklam na Facebooku. Strony Landingowe są potrzebne zazwyczaj dla osób, które sprzedają jeden dany produkt, na przykład e-booka.
8 sekund jest najważniejsze
Według badań przeprowadzonych przez oddział Microsoftu, współczesny człowiek skupia swoją uwagę na przekaz marketingowy tylko na 8 sekund. Dlatego strona landingowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby zachęcić użytkownika do dalszego oglądania.
Strona landingowa, to nie strona firmowa
Musimy pamiętać o tym, że strona typu landing page nie może być stroną firmową. Landing tworzymy w określonym celu, np. kontakt mailowy albo telefoniczny. Tworząc stronę firmową musimy dać najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, aby potencjalnych klient wiedział, czym zajmuje się dana działalność. Na stronie firmowej umieszczać musimy, także realizacje, kontakt i inne ważne informacje.
Kiedy tworzyć strony landingowe
Jeśli jesteśmy w stanie określić dokładny cel do osiągnięcia w trakcie trwania kampanii reklamowej, landing page jest do tego idealnym rozwiązaniem.
Do najczęstszych zastosowań landing page w zakresie generowania wejść, należy wymienić, działania związane z:
- e-bookami, poradnikami lub plikami do pobrania przez użytkownika,
- zapisami na różne szkolenia, imprezy, webinary czy konferencje,
- zapisami do subskrypcji, newsletterów itd.,
- zakupami danego produktu w przecenie, gdzie możemy od razu dokonać zakupu,
- wypełnieniami różnych formularzy czy ankiet.
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny oraz projektu strony dla Twojej firmy i odezwij się do nas!