Czasami zdarza się, że przez jeden mały błąd możemy spotkać się z sytuacją, gdzie nasza strona nie wyświetla się w wyszukiwarce Google. Ten scenariusz spędza sen z powiek świeżo upieczonym właścicielom witryn.
Brak dobrego SEO
Bardzo prawdopodobnym jest, że Twoja strona nie wyświetla się w wyszukiwarce, ponieważ nie masz dobrego SEO na stronie. Każdemu właścicielowi strony WWW zależy, żeby była ona wyświetlana na najwyższych pozycjach. Co jeśli tak nie jest? Wtedy upewnijmy się czy nasza strona:
Nie ma skopiowanych treści z innych witryn
Masz poprawnie wprowadzone meta opisy i tytuły
Tekst jest dopasowany do zapytań użytkownika
Jest zoptymalizowana i zawiera odpowiednie słowa kluczowe
Jednak może się zdarzyć, że nasza branża jest mocno konkurencyjna i możemy mieć problemy z wypozycjonowaniem strony
Jeśli chcesz sprawdzić czy Twoja strona jest indeksowana przez Google, wpisz frazę “site:adresstrony.pl” na przykład site:wrobel.co.pl.
Znacznik “noindex” w WordPressie
Znacznik “noindex” zapewnia nam, że WordPress prosi wyszukiwarki o nieindeksowanie naszej strony.
Możesz sprawdzić, czy noindex jest zaznaczony wchodząc do panelu administracyjnego WordPressa, późnie Ustawienia. Kliknij opcję Czytanie, a następnie sprawdź, czy opcja “Widoczność dla wyszukiwarek” NIE jest zaznaczona. Upewnij się czy jest tak jak na zdjęciu powyżej. W tym może nam pomóc, również wtyczka Yoast SEO.
Plik robots.txt
Plik robots.txt może być naszym winowajcą, jeśli nie możemy odnaleźć naszej strony. Robots.txt jest plikiem, który służy do zarządzania ruchem robotów wyszukiwarek. Jeśli nie wiemy jak znaleźć ten plik, to wpiszmy frazę twojastrona.pl/robots.txt.
Jeśli plik robots.txt nie istniał, warto go wprowadzić, umieszczając w jego treści dwie frazy:
User-agent: *
Allow: /
Do czego służy allow? Allow wskazuje do jakich katalogów roboty mają mieć dostęp. Możemy także znaleźć frazę disallow, która zabrania robotom indeksowania danych podstron. W tym przypadku allow pokazuje robotom, które katalogi mogą być indeksowane z zabronionego katalogu disallow.
W celu lepszych pozycji należy umieścić ścieżkę do sitemapy.
Nowa domena lub strona
Jeżeli korzystasz ze świeżo zakupionej domeny, na której dopiero opublikowałeś swoją stronę i nie kierują do niej żadne linki, istnieje duża szansa, że Google w ogóle nie wie o jej istnieniu. Proponuję w tej sytuacji założyć konto w Google Search Console. Zweryfikuj własność swojej domeny i poproś o jej indeksowanie.
Spis treści Ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej / marketingowej w 2024 roku? Widełki cenowe w przybliżeniu na rok 2024: Krótki wstęp o stronach WWW Uświadom sobie, co tak […]
Spis treści Wyzwania Rozwiązania Aktualizacja – Generatory Podsumowanie i wyniki EternalCrystals.pl to ekskluzywny sklep internetowy, który oferuje szeroki wybór kamieni ezoterycznych, w tym ametystu, kwarcu różowego, cytrynu i wielu innych. […]
Spis treści Dobre prowadzenie Social Mediów – Facebook i Instagram Reklama w Social Mediach – sposób na zapchany kalendarz Strona Internetowa Dobre prowadzenie marki Wizytówka w Google Maps Ogłaszanie się […]